Header
parnassuskoor

Meezingen bij het Parnassuskoor?

Over het koor

Het Parnassuskoor is een kerkkoor met zangers en zangeressen in de leeftijd van 50 tot ruim 70 jaar. Wij repeteren op de maandagavond van 20.00 tot 22.00 uur in de Antonius Abt kerk in Wijchen. Gedurende het koorjaar (augustus tot en met juni) zingen we gemiddeld eens per 4 weken op de zondagmorgen om 11 uur in de Antonius Abt kerk. Vooraf aan de dienst is er een korte repetitie.

Al 42 jaar verzorgen we als een hecht kerkkoor de diensten met een gevarieerd repertoire van lichte muziek tot klassiek dat bestaat uit 4-stemmige Nederlandse, Engelse, Italiaanse, Duitse en Latijnse kerkelijke liederen. Dit onder leiding van de enthousiaste dirigent Rob Engels, beroepsmusicus.

Meezingen?

Het Parnassuskoor is een koor waar gezelligheid en zang samen gaan. Dit betekent niet dat iedereen automatisch mee kan zingen in het koor. Je hoeft niet persé zangles of koorervaring te hebben, maar een bepaald gevoel voor zang is wel noodzakelijk. Wil je graag meezingen als sopraan, alt, tenor of bas en lid worden …enz

1) Aanmelden

Meld je aan bij de secretaris van het Parnassuskoor of kom op de maandagavond naar een repetitie.

2) Repetitie

Als je de repetitie hebt bijgewoond weet je vanzelf of het koor bij je past.

3) Stemtest

Vind je het koor leuk en wil je graag lid worden dan word je uitgenodigd voor een korte stemtest. Deze wordt door de dirigent in aanwezigheid van een bestuurslid afgenomen.

4) Stemgroep

De dirigent zal bepalen bij welke stemgroep je hoort en je kunt dan in die stemgroep gaan zingen.

5) Meezingen

Je kunt een maand gratis meezingen om te kijken of het bevalt. Daarna word je definitief lid en ga je vanaf dat moment contributie betalen.

6) Welkom!

We hopen dat dit alles een motivatie is om bij het Parnassuskoor te gaan zingen, je bent van harte welkom.

Laatste update: 27 December 2023

Footer