parnassuskoor

Over het Parnassuskoor

Het koor

Het koor is op 18 april 1983 opgericht. In de begintijd bestond het koor uit 35 leden. Later in de hoogtij-jaren zongen we met 80 koorleden. Momenteel telt het koor 44 leden. Onze leden zijn in de leeftijd van middelbaar tot gezellig wat ouder. Het koor kreeg de naam "Parnassus", genoemd naar de berg in het zuiden van Griekenland: in de Griekse oudheid de berg van de negen muzen genoemd.

Repertoire en zingen

Ons repertoire is gevarieerd en bestaat uit lichte muziek, gospel en ook klassieke muziek; het meeste 4-stemmige Nederlandse, Engelse, Italiaanse, Duitse en Latijnse kerkelijke liederen. Deze liederen zingen we ongeveer eens in de vier weken ter ondersteuning van de diensten van de Antonius Abt Parochie te Wijchen en Overasselt. Vooraf aan de dienst is er een korte repetitie. Met speciale diensten zoals Kerst en Pasen worden we begeleid door een muzikaal ensemble. Daarnaast geven we met enige regelmaat concerten.

Begeleiding en sfeer

Het koor staat onder leiding van dirigent Rob Engels, beroepsmusicus en wordt begeleid aan de piano door Selma Peters. Het koor is een hechte groep van zangers en zangeressen, die naast het zingen ook houden van een gezellig uitstapje of een koorfeest.

Repetitie

We repeteren iedere maandagavond in de Antonius Abt kerk in Wijchen, van 20:00 uur tot 22:00 uur. Voor de locatie, zie onze contact pagina.

Kom luisteren

Belangstellenden zijn van harte uitgenodigd om een keer een repetitie bij te wonen. Nieuwe sopranen, alten, tenoren en bassen zijn welkom!

Laatste update: 27 December 2023